Hör du sanningen den lät som ett skratt

Det där konceptet med att söka jobb och bli vuxen är nog inget för mig. Det insåg jag idag när jag var på sommarjobbsmässa i stan. För det första var det kaos,det var människor exakt överallt och alla som jag kände/kände igen/nångång sett i mitt liv/resten av världen var där. Alla sprang runt med upptryckta, ihophäftade cv:n med bild och hela köret, gula plastfickor och presenterade sig med hela sin livskarriär vid varje bord. Folk blev nertrampade(nästan) och det var milslånga köer överallt. Och medan allt det där pågick gick jag runt och såg efterbliven ut och hade inte ens tanken på att ha med mig ett cv och den enda anledningen till att jag var där var för jag hade tänkt att-sommarjobb-är-nog-något-som-är-bra-att-ha. Men eftersom det inte verkar finnas nån rik man i sikte nu så ska jag mentalt förbereda mig i helst några veckor på att komma på något bra om mig som jag kan smöra till med i ett personligt brev.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0