MIn favoritfilm

Jag har ingen favoritfilm. Jag tycker det är jättesvårt att välja ut en som ska vara den absolut bästa för de flesta filmer är ju bra på nåt sätt och man får olika upplevelser från olika filmer!
Bra filmer är ju alltifrån Lejonkungen till Jag saknar dig. Och sen så mest svenska filmer också.

Sen så ser jag inte på film sådär jättemycket, jag har sett 1/4 av alla dom filmerna man MÅSTE se. Ungefär.
Och när jag väl ser en film som jag tycker är bra så känner jag inte direkt att jag vill se den 45 gånger till för då har jag ju redan sett den.
Men en film som jag skulle kunna ha som min eventuella-för att ha någon-som är väldigt bra-film är G som i gemenskap, den utspelar sig på 80-talet och det var också då den gjordes så allt är ju 80-tals miljöer (och ja, jag har nån slags kärlek för 80-talet, kläderna, musiken, stilen, människorna) och den handlar om ett gäng killar som är kompisar och just gått ut gymnaset. Alla har de olika "problem" och saker de gör, Alexander har ett band med några killar som inte är kända men vill bli. Kim har problem med sin flickvän som ofta är ute med de "farliga" motorcykelkillarna och han har även nåt tillsammans med en äldre kille (som spelas av Magnus Uggla). Sen den tredje huvudpersonen är Robban som glider ifrån de andra och börjar hålla på med knark som han även säljer. Filmen utspelar sig då på de första dagarna av sommarlovet och jag tycker den är jättebra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0