Tills slut blir man förgiftad

En söndag blir till en förlängd måndag
och jag vill inte sova för jag
vill inte vakna
 
Och måndag blir till en onsdag
när fåglarna kvittrar om bristande hopp
grus som rivs upp ur asfalten
tunga steg i trappuppgångar
alltid dessa trappor
och namn jag aldrig kommer känna
jag har otvättat hår och går genom
mörka parker två gånger i veckan
men inget spelar längre nån roll för
inget kommer nånsin bli som förut
 
En onsdag blir till söndag
i en oförklarlig blandning av
saknat skratt, fjärilar, äkta leenden
som känns långt ner i magen
minns jag när vi låg bredvid varandra
och din axel var så nära min och 
våra ord tillsammans med din vita t-shirt
passade ihop
men jag vet inte längre för allt är bara tomt
jag skulle lyssna om jag orkade men jag är
hålögd av tid som aldrig kommer tillbaka
kvävd, förgiftad och sargad
 
Sen blir det måndag
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0