Tänk om båtar skulle glömma bort att de ska flyta

Hemma från Umeå. Varit såå bra vecka och jag förträngde allt som hette hemma och levde i en bubbla med gummistövlar och flytväst. Mest träffat massa folk, släkt, släkt till släkten och andra som blev över. Med det skulle man också kunna säga att vi mest har åkt runt och ätit hos folk, men det är ju bara trevligt.
Och så har jag rott och fiskat. Även sett gäddor live för första gången och den allra första gången var när en stackars gädda hade fastnat på fiskespöet jag råkat hålla i handen. Så man skulle kunna säga att det var jag som fick den eller så säger man som det var, att jag blev livrädd när jag såg en stor svart jagvetintevad vältrandes i vattnet, kastade spöet till min bror och ville hoppa ur båten. 
Kallt har det varit, så kallt att jag levde med avdomnande fingrar och tår i åtminstonde tre dagar innan det kom lite sol och så grät jag nästan lite varenda gång man hörde att det var 27+ hemma. (Och tro inte att det är varmt på bilden ovanför.)
Och när vi inte frös eller fiskade var vi ute sena kvällar och en gång plockade hjortron.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0