Ingen jävla schlager

I fredags innan vi skulle få sportlov samlade skolan in våra datorer. Stämningen i klassrummet sista lektionen var lika som innan en begravning. Vi fick sätta namnlappar på datorerna och höra "att klockan 2 ska vi alla gå bort och lämna in dem tillsammans". Sen ITsnubben visade ju ingen som helst respekt utan samlade in dem alla i en hand, folk sprang därifrån för att de inteklarade av att se och sen var alla helt tomma och ingen visste hur de skulle bete sig. Och det här är helt sant, visst lite skämt hit och dit ibland oss men läskigt hur beroende man blir av en liten dator. Så jag har inte haft nån dator det här lovet, känns lite bra faktiskt. 
 
Igår och idag bakade jag macarons, hade läst ungefär 250 beskrivningar och tips så att jag var jättenervös och helt inställd på att misslyckas var väl det minsta man kunde säga. Så helt förvånande och 100 rosor och applåder till mig men jag blev jättenöjd med dem! Gjorde dem med recept från Mia Örhns bok och hade chokladkaffetryffel imellan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0