Vi skulle kommit längre men räckte inte till

Jag läste en barnbok om en by som glömde bort julen. De vaknade på julaftonsmorgonen och visste inte vad det var för dag. Det känns lite så, som att tiden springer iväg och jag hinner inte komma ihåg att det snart är jul. Men det är det och lite juliga/vintriga grejer har jag faktiskt gjort. Som att dricka te. Blåbärste i en rosa kopp och låtsas att det är gott. För det är det inte. Sen slagit in två julklappar. Fick två bortglömda saffranspaket av mormor med utgångsdatum för några månader sen och blev så där barnsligt lycklig och en massa saffransscenarium spelades upp i mitt huvud. För att om mindre än två veckor är det jul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0