Man kan lära sig mer än att det ordnar sig

Ibland känner jag mig så stolt över mig själv. Som nu till exempel när jag har haft tre jobb under sommaren och jag har fixat det helt själv. Jag har skrivit ansökan, jag har åkt till ställen jag inte visste fanns för att gå på arbetsintervju och jag har hittat trots att jag inte visste vart jag skulle jobba. Jag har sålt dricka sent på kvällen och sen åkt hem i mörkret. Bara jag. Som att det inte var något speciellt alls. Hade det varit för ett eller två år sen hade det aldrig hänt. Och jag skulle verkligen aldrig åkt tunnelbana med någon som åkte längre än han skulle bara för han ville prata med mig. Med mig, kom igen liksom. Och även om stället är helt efterblivet så tjänar jag pengar just för att jag vet vad jag ska ha dem till. För att jag ska fixa det. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0