Dead By April

Mina absoluta största idoler är Dead By April. Man kan väl ungefär sammanfatta det som att dba är det bästa bandet som någonsin har existerat.
Dom har allt. Och då menar jag allt. Dom har texterna. Musiken. Sången. Dom rätta instrumenten och ljuden. Den där känslan som får en att vara inne i en bubbla där bara dba finns. Ungefär.
Skulle jag beskriva min drömmusik, så där så att man skulle säga: tänk om det fanns ett band som spelade den musiken och sjöng de låtarna som lät så här, så skulle det passa in på Dead By April.
Det finns alltid en låt för varje tillfälle. En låt eller en textrad som passar in exakt hur jag känner det. Det är äkta känslor det.
Jag kommer ihåg första gången jag hörde en Dba låt, det var på en bildlektion för kanske 1 och ett halvt år sen när en kille spelade upp Losing You. Jag hade ju hört den innan i Robinson men hade inte tänkt på den så mycket. Och på någon vänster så hörde jag halvt vad dom hette och chansade på att låten hette all I need is you så det var det jag sökte på youtube på och fick fram låten. Sen dess har det bara vart kärlek till dem.
Några av deras låtar:

Det bästa kommer vid 2.30, då vet jag inte om jag ska skratta för att det är så bra eller gråta för att det är så vackert
Fanns en person förut som passade så bra in på den här låten
En underbar låt, bästa från albumet Incomparable

Finns inga ord för att beskriva, deras absolut bästa låt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0